آذرستان
بیست و چهار ساعت در خواب وبیداری
Friday, October 5, 2007
از بدنتان مراقبت کنید
چند روز پیش برای چک کردن کیست های سینه ام به دکتر زنان مراجعه کردم. من از حدود 6 سال پیش توده ای را در سینه ی چپم ، به طور کاملا اتفاقی پیدا کردم که بعد از معاینات معلوم شد این توده - توده ها ، کیست یا فیبروم هستند. دکتر من خانمی است به شدت خوش برخورد و نکته ی مهمی که در اعتماد من به او نقش داشت این بود که او برخلاف بسیاری از پزشکان برای بیمارش وقت می گذارد. من متوجه شدم که هر زنی پس از اولی تماس جنس ی باید سالی دو بار آزمایش پاپ اسمر یا همان تست سرطان دهانه ی رحم بدهد. تا به امروز نمی دانستم که این سرطان هیچ علامتی ندارد. نه درد و به ندرت خونریزی و به خاطر همین بالاترین دلیل مرگ زنان در بین سرطان هاست. زنی که به این سرطان مبتلاست و هیچ تستی هم نمی دهد بسیار ساده تا درجه ی سوم بیماری پیش می رود و وقتی به پزشک مراجعه می کند که دیر شده است. همین چند روز پیش دختر همسایه ی دوست خاله ام که سی و چند سال بیشتر نداشت به خاطر همین بیماری از بین رفت.
همه ی زنان به جز این تست باید هر ماه یک بار سینه ها یا همان پستان های خود را چک کنند. در پستان های ما به سادگی به خاطر تنش های و اضطراب های زیاد و رژیم غذایی غلط و کلن مسایل عاطفی حل نشده ، می تواند پر از کیست و یا توده ی بدخیم یا همان توده ی سرطانی شود. با بالاتر رفتن سن ریسک سرطان سینه به مراتب بیشتر می شود و بسیاری زنان این را نمی دانند و حتی از معاینه ی سینه امنتاع می کنند.
مرافب سلامتی تان باشید. در فرهنگ ما ، زنان یاد می گیرند که به خودشان اهمیت ندهند و آخرین نفری باشند که باید مراقب سلامتی اش بود در حالی که ما زنان باید یاد بگیریم که اگر از خودمان مراقبت نکنیم و به خودمان عشق نورزیم ، عشقی که به اطرافیانمان می دهیم توخالی و کم محتوا است. اگر شما مبتلا به بیماری سختی شوید منتظر نباشید که به اندازه ای که سرویس داده اید سرویس بگیرید. خودتان را دوست داشته باشید تا اطرافیانتان هم به شما عشق بورزند. مادرهایتان را ببینید. مادران ما مدام به ما فرزندانشان محبت می کنند و از خودشان غافلند و اگر روزی دچار سرطان یا بیماری از این دست بشوند مقصر اصلی جز فرهنگ غلط القا شده به آنان ، خودشان هستند.

چک کردن سینه ها به صورت تصویری : + و +
درباره ی چک کردن سینه ها : + و +
چگونه سینه ها را چک کنیم : +
درباره ی تست سرطان رحم ( پاپ اسمر ) : + و + و + و +