آذرستان
بیست و چهار ساعت در خواب وبیداری
Sunday, September 16, 2007
آشپزی - 1
بدون این که فکر کنید من به خاطر ازدواج کردن به آشپزی علاقه مند شده ام ، بدونید که تصمیم گرفته ام هر چند روز یه بار یه غذا این جا بنویسم چون دوست دارم دو تا کتاب انگلیسی زبانی که از شهر کتاب خریده ام رو ترجمه کنم و خودم هم از این دستورها استفاده کنم. اولین کتابی که ازش ترجمه می کنم کتاب "آشپزی کم کربوهیدرات" است. از قسمت صبحانه شروع می کنم.
و در آخر این رو اضافه می کنم که من عاشق آشپزی هستم با این که کار وقت گیری است.


املت قارچ وحشی
chanterelle mushroom


مواد لازم : برای 4 نفر


. 450 گرم قارچ ( احتمالا به دلیل نبود این قارچ در ایران مجبوریم از قارچ معمولی استفاده کنیم )
. 6 تا تخم مرغ تازه

. یک قاشق غذاخوری سبزی تازه ی معطر ریز شده
. 3 قاشق غذاخوری روغن زیتون
.
substitute salt ( نوعی نمک که در ایران موجود نیست و نمک رژیمی است ) و پودر فلفل سیاه


تهیه :

تخم مرغ ها را با سبزی های معطر هم بزن و نمک و فلفل را به آن ها اضافه کن. قارچ ها را هم تکه تکه کن.

روغن زیتون را در تابه ی نچسبی بریز. قارچ ها را حدود 5 دقیقه بپز بعد مخلوط تخم مرغ را بهش اضافه کن. املت را تا وقتی سفت شود بپز. از روی حرارت برش دار و هرچه زودتر سرو ش کن.

پروتئین : بالا
کربوهبدرات : کم
فیبر : کم
چربی اشباع شده : متوسط
چربی اشباع نشده : کم
کلسترول : بالا
آنتی اکسیدان : کم



اگه خوشمزه شد بگید خودم هم بپزمش!